BIOCONSTRUCCIÓ, #casesdepalla #casasdepaja#arquitecte

dilluns, 9 de setembre del 2013

"Màquina" per tallar ampolles de vidre

eina per tallar vidre
Hi ha diverses tècniques que circulen per internet per tallar ampolles de vidre. Totes es basen en el principi de provocar un xoc de temperatures (calor-fred) al vidre perquè es trenqui, amb una resistència elèctrica, amb un cordill empapat d'alcohol, amb oli calent... Finalment la que em va semblar més fàcil de fer, i menys perillosa, va ser marcar les ampolles amb una eina per tallar el vidre que es pot trobar en qualsevol ferreteria.

El problema és que aquests "llapissos" per tallar vidre estan pensats per tallar en pla i vaig muntar aquesta "màquina" senzilla regulable per poder fer girar les ampolles de tal manera que es tallessin per el punt on volíem.



Per fer-la vaig comprar un llapis talla vidres i vaig agafar, d'una calaixera que vaig trobar al carrer, un calaix, les seves guies, i una porta del moble mateix que, després de tallar-la, he fet servir com a base.




Es tracta de muntar una cantonada rígida amb una fusta a través on recolzarem l'ampolla i clavar a un costat unes guies a la fusta base. A sobre vaig empalmar els dos laterals del calaix i vaig posar la ranura a sobre les guies. Després vaig clavar en perpendicular i alineat amb els taulons el llapis per tallar vidre de tal manera que en col·locar l'ampolla aquesta tingués una bona part de contacte amb els llistons i toques tangencialment el vidre. Com la eina per tallar ha d'estar ben fixa vaig fer diversos forats a cada cm a manera de tope" de manera que amb un parell de cargols es pugui fixar en diferents posicions la eina per tallar. Finalment vaig dibuixar una "regla" per saber a quants cm quedava el tall de l'ampolla d'una manera fàcil.


cantonada rígida i eina mòbil

Aquí podem veure els forats a la base a on s'encargolen els "topes" per modificar la posició del tall
  


Per fer-la anar es tracta de encaixar l'ampolla amb el cul (en aquest cas) a la part fixa i apretant anar-a fent girar recolzada sobre els taulons llargs. mentre gira l'ampolla fa un soroll de que el vidre esta rascant-se. Es dóna una única volta ja que si no es fa malbé l'eina i a part el tall si no no queda bé


Després de marcar-les es tracta de passar l'ampolla per aigua calenta i freda i es trenquen elles soles sense necessitat de cops ni res.

Primeres proves

De moment a nosaltres ens està funcionant seria millor inclús si es pogués moure també en l'altre sentit l'eina de tall però vaja hi haurien múltiples versions del mateix. Al final del que es tracta es de poder fer que la eina quedi ben fixa i podem girar l'ampolla sense que aquesta es mogui.  Us animo a fer i buscar el mètode que us sigui més fàcil i còmode amb el que tingueu a mà. DIY

1 comentari: